ponedjeljak, 14. svibnja 2012.
Temelji menadžmenta ljudskih potencijala
U današnje vrijeme organizacije prihvaćaju da su prvenstveno ljudi, a ne novac, zgrade ili oprema stručni za diferencijaciju poslovnih subjekata i njihovu uspješnost. Posljednjeg desetljeća razvija se potpuno nova filozofija menadžmenta koju označava povratak čovjeku kao kompleksnom i jedinstvenom, emocionalnom i iracionalnom, a ne isključivo racionalnom biću. Zato je osnovna zadaća suvremenih organizacija nastojanje da privuku i zadrže najbolje ljude, odnosno kvalitetno i efektivno obavljanje aktivnosti i zadataka menadžmenta ljudskih potencijala. Dakle, ljudski kapital se očituje i uvećava kroz veoma bitne aktivnosti, a to su uvjeravanje ljudi da se pridruže nekoj organizaciji, njihovo zadržavanje te njihova razvoj, a ljudi zauzvrat pronalaze, uslužuju i zadržavaju kupce. Drugim riječima, menadžment ljudskih potencijala je taj koji povećava neopipljivi dio organizacija te je iznimno važna, ako ne i presudna karika u lancu ostvarivanja poslovnih rezultata.
Upravljanje ljudskim potencijalima kao poslovna funkcija objedinjuje poslove i zadaće vezane uz ljude; njihovo pribavljanje, izbor, obrazovanje i druge aktivnosti osiguravanja i razvoja zaposlenih. Ova je poslovna funkcija prošla mnoge faze razvoja, od one kad je uokviru svoje djelatnosti obuhvaćala izbor aplikanata, razmještaj na poslove i čuvanje personalnih podataka, preko stručnog osposobljavanja, pa sve do formuliranja politike koja maksimizira integraciju svih zaposlenih u poduzeću, razvija zainteresiranost ljudi,fleksibilnost i kvalitetu rada čime se kombinira interes poduzeća i njegovih zaposlenih.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar